Mitt finaste minne

Jag kom just att tänka på mitt finaste minne. Tror jag i alla fall. Jag ser tillbaks på det med glädje, och jag får personligen väldigt mycket positiva vibbar av minnet. Det är inget märkvärdigt, men är inte ett positivt vardagsminne det finaste? Läser för tillfället lite om vardagshistoria under andra världskriget iom en universitetssommarkurs, så, öhm, ja… Vardagshistoria är bra! Här kommer min berättelse.

Det var under våren 2008, folk från Kakelforum höll på att bygga om vår toalett hemma. Mor och far var bortresta. Den tunga perioden av gymnasiet var över. Det enda riktiga som kvarstod var återstoden av projektarbetet (om Tempelherreorden, för min del).

Jag satt uppe hela natten till tisdagen där vi skulle på en liten klassutflykt till Göteborg för att besöka Ekocentrum, intill Chalmers. Hela natten tittade jag på Scrubs, samt lyssnade på In Flames och Coldplay. När solen gått upp drack jag tre koppar kaffe och begav mig till bussen in till stan. Coldplay – Fix You i mp3-spelaren, intressant samtal på bussen och rosa himmel, skitvackert tillsammans med kyrkan.

Kom in till skolan och köpte mig en kopp kaffe och ett äpple. Vädret var underbart, och jag var pigg-trött, kanske man kan säga. Kaffe + sömnlöshet. Jah.

Under bussresan ner till Göteborg kände jag mer och mer hur kaffet trängde på. Det ville ut. Och jag kunde inte låta det ske. Det fanns ju ingen toalett. Jag höll ut i en timma och när vi kom fram till Ekocentrum var det raka vägen till toaletten som gällde. Den hade sån där separator. Det gula i ett hål, det bruna i ett, ni vet…

Efter besöket tog vi kaffe/glass utomhus och fick syn på ett gäng Chalmers-elever. Utklädda till Harry Potter och liknande. Hmm…

På bussen hem sov jag en liten stund, väldigt liten stund.

Solen sken, och det var en underbar dag.

Sen var det väl inte så mycket mer. Godnatt.

/D

Published in: on juni 20, 2009 at 0:21  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://lusekofta.wordpress.com/2009/06/20/mitt-finaste-minne/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Kommentera

